Jag lever i en värld där amerikanske pannkakor inte är en del av vardagen, jag lever i en värld där per gessle spelas på radion

Mellan skolan och innan kyrkan idag gör jag mitt första försök på amerikanska pannkakor.

För 10-12 stycken behövs:

  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 1 msk socker
  • 2 ½ dl mjölk
  • 2 msk smält smör + smör till stekning
  • 1 ägg

Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.

 

Man kan självklart välja vad man vill ha till om man vill ha socker, sylt elller så kan ni göra som mig och ha hallon!

 

Puuussheeii<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0