Om alla är lika mycket värda hur kommer det sig då att så många blir nedtryckta och förnedrade??

Gomorgon gomorgon
Nyduschad och glad sätter jag mig ned vid köksbordet för att börja med läxorna, brevid mig ligger anteckningsblocket och en uppslagen tidning.
Det är en artikel om en döv flicka som med hennes familj tvingas flytta från söderköping till malmö! Och detta för att hon är döv och söderköpings kommun "inte har" resurser för att hon ska kunna utvecklas i sitt första språk.
Jag blev lite arg på rektorn på skolan som den här flickan gick på. Han sa att "alla barn får lida ibland, frågan är hur mycket skada de tar."



http://nt.se/soderkoping/artikel.aspx?articleid=7239469

Nu ska jag fortsätta jobba på mitt arbete i teckenspråk. Hoppas alla får en riktigt fin dag

                                                                                      Puuussheeii<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0