ögonkontakt del I

Skulle vilja dela med mig av en sak som jag är riktigt nöjd med, det är en novell som vi skrev i skolan men tror den blir lite för lång för att skriva i ett inlägg så jag kommer göra så att jag delar upp den på två. Halva idag och resten imorgon. Kommer lägga upp den senare så att det gå att läsa hela i ett sträck men börjar med att dela upp den i två. Ni får jätte gärna lämna en lite kommentar om vad ni tyckte/ inte tyckte om med den


Jag skyndar mig fram genom folkmängden. Det är varmt och folket knuffar sig fram förbi mig fast mina ben rör sig så fort de kan.Jag känner värmen börja pulsera ut i kroppen men jag är för stressad för attt hinna stanna och knäppa upp rocken ända ner. Jag öppnar upp den lite i halsen och känner den kalla luften strömma in och ge mig gåshud vid bröstkorgen.
 Portföljen med läderhangtaget i min högra hand blir bara tyngre och tyngre. Handsvetten börjar långsamt tränga fram. Jag byter hand på portföljen. Jag strykerhanden över rockens högra sida för att få bort fukten, jag rätar ut fingrarna och snurrar på handleden. Mina ögon dras till rolex klockan, jag kommer ihåg den dagen jag fick den av min far. Samma dag försvann han.
 Fläkten till ingången av teminalen surrar med ett knappt hörbart ljud över mitt huvud samtidigt som dess luftdrag ruffsar om några hårstrån på mitt huvud.
 Jag stannar till och min blick glider runt bland alla okända ansikten. Portföljen ställer jag ner på golvet och den sjunker ihop en aning
 Rocken öppnar jag upp hela vägen den här gången och låter luften komma in. Jag rättar till klädelsen och tar tag i läderhandtaget på portföljen och går ut på andra sidan av terminalen.

Fortsättninge följer...

                                                                                                Puuussheeii<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0