jaa jag blir så dum av dig



Varför ska man bli kär igentligen?!?!
Det är ju bara en superdum sak igentligen för det kan göra mer ont än något fysisk
Man skulle kunna göra allt för den personen, mer än vad man skulle kunna göra för sig själv
Fast på samma gång som det är hemsk, jobbigt och massa andra dåliga saker vill man inte vara utan det.
Jag skulle inte vilja det iallafall, saknar den där känslan när man är precis nykär och allt består av fluffiga små rosa moln.
Saknar den känslan av att veta att det finns någon för en
Att få vakna upp brevid någons sida och få känna att man är skyddad mot allt hemsk
Vill ha någon brevid mig, någon som skyddar mig, någon som tar mig för den jag är och inte den som jag försöker vara.
Att ha ett par skyddande armar om en när man somnar och de finns kvar och skyddar en även när man vaknar
Någon som skulle kunna komma till mig bara sådär när något bekymrar mig eller om något har gjort mig ledsen
Vill ha en som jag kan prata med om allt, en som kan prata om djupa saker men sen ändå kunna prata om massa lättsamma, ytliga saker, någon jag kan skratta och gråta med.
Att bara gå och vänta tycker jag är jobbigt nog, vet inte när han kommer dyka upp eller vart
Kommer han dyka upp på gatan? På bussen? På jobbet? På en krogen?
Ska man ha utskik och bara vänta eller är det fel att söka tröst hos någon annan?
Nee igentligen är kärleken bara jobbigt men vill ha den så ska nog gå och vänta, får hoppas att min "Adam" finns där ute någonstan

                                                     Av:
                                                            Kajsa Guuldlock Löfgren

Kommentarer
Postat av: Gittan

Fint skrivet !

Många fina tankar o känslor.

Kram på`re

2011-11-21 @ 19:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0