367

Jaaa nu är jag verkligen super trött men det är ju faktiskt väldigt förstårligt med allt som har hänt just nu. Något tror jag det är iallafall för tror inte det är meningen att vi ska bo kvar i skärblacka. Andra gången nu som det är en vattenskada i det huset vi bor i.
Natten fredagen till lördagen som var nu väcktes jag ungefär klockan 1 på natten av att Micke bankar på min dörr och skriker att jag måste komma ner till källaren fort eftersom det är massa vatten, jag hör mamma skrika från källaren att vi måste skynda oss på och hjälpa till. Rusar ner fort utan att snubbla och till min fasa ser jag vatten i stora massor och då menar jag inte mycket som när man tycker det blir mycket vatten på golvet utan allså 60 cm var det när jag kom ner och det var precis i börja. Kan tillägga att vattnet hela tiden stiger. Vi får ut en del av sakerna men allting är blött, inget rent vatten heller utan sanditg illaluktande vatten samt avloppsvatten så vill inte tänka på hur mkt bakterier det är där nere. Mamma lyckas nå larmcentralen efter mycket om och men och dom säger bara åt oss att lämna allt och gå ut ur huset eftersom strömmen fortfarande är på och om vattnet når upp dit så kommer kanske hela huset börja brinna och vi bli genomstekta så att säga.
Vi räddar några saker till och går sedan ut ur huset. Man kan faktiskt inte riktigt förstå vad det är som har hänt utan efteråt hamnar jag i chocktillstånd och har ingen anning om vad jag ska göra så mamma lägger mig i koffurtluckan så jag iallafall ligger ner och har lite värme. Vid klockan två kommer brandbilen och börjar pumpa ut vatten ur källaren och då har vattnet stigit till 1m höjd och vi hade minst vatten! Deras arbeta pågår fram till kl 4 på morgonen och efter det kan jag somna om lite men sover inte speciellt bra. Så ungefär 4 h sömn den natten varav två timmar som jag faktiskt sov ordentligt. Inte blir dagen bättre heller eftersom jag ska upp och jobba dagen efter så min ända chans att ta mig igenom dagen med öppna ögon är att dricka massa kaffe. Men jag lyckades ändå men nu efteråt kommer all trött het. Så nu faktsikt ska jag gå och lägga mig och sova ända fram till kl 9 imorgon. Lite mer om morgondagen berättar jag senare.



Puusheei <333

Kommentarer
Postat av: Mattiaslone

Great site, keep up the good work

2012-01-17 @ 11:35:44
URL: http://mattiaslone.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0