359

hej å hå

Idag har det hänt himla mycket saker på jobbet, det var Löfstad slotts 1700-tals dag. Ståtliga män och kvinnor och klädde ut sig till gustavianer och spatsera runt om på slottsgården.

min ståtliga arbetsplats


                          tänk att få bära dessa kläder!
                         




                                



Iallafall jag kan inte låta bli att bli både fascinerad och inspirerad av att man faktiskt klädde sig så en gång i tiden. Jag skulle huuur mycket som helst vilja testa att få ta på mig sådana kläder. En av damerna jag prata med berätta att det blir som att förflytta sig lite i tiden, man ändrar sitt sätt att vara. Man kan vara någon annan och så blir man lite stolt av att bära dessa kläder. Så man lite omedvetet sträcker och rätar lite på sig lite extra för att visa att man faktiskt är en riktigt fin dan i klassisk 1700-tals stil.
Men det finns ju så mycket mer fina saker här i världen. Som tex när man träffar en jätte bra vän som man inte träffat på jätte länge, det fick jag göra idag. För efter jobbet idag så åkte jag in till stan för att träffa helena en stund och äta en bit mat och ha det jätte trevligt, det hade vi också. Så jag hoppas det blir snart igen. Men nu har jag lite annat att göra så får skriva lite senare.
Kan föresten säga att ni ska hålla utkik för snart kommer det komma upp lite nya dikter som är lite fräscha,

Puusheeei <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0