Mes pensées au sujet de Toi

Som ett hus i stormen skyddar du mig, som ett paraply i regnet hållet du mig torr, som elden i en kylig vinternatt värmer du mig, som vatten i en öken släcker du min törsta, som stödhjulen på cykel hjälper du mig att hålla mig upprätt. Detta gör du för mig för att du älskar mig för den jag är och för att du dog på korset för min och så många andras skull. För att hjälpa oss genom det svåra och förlåta oss för våra synder så att vi kan få uppleva din härlighet och få ditt beskydd. Hjälp mig att vara starkt, hjälp mig öppna boken och få läsa om alla dina under och om Salomos vishet. För allt du har gett mig så har jag inget att ge tillbaka, jag har min tro och min kärlek till dig men för dig betyder det allt för det är sagt att den som öppnar sig för dig ska du ta emot med öppna armar, och det är i din famn jag vill tillbringa mitt liv i.



                                   Av: Kajsa Löfgren
                                               Mina tankar om dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0