104

Salve - hej

Tycker inte ni som jag att det också lät lite wierd. Men men aja, det var iallafall latin. Så nu kan ni hej på latin.
Blev riktigt förvånad när jag kom hem idag för mn mamma var hemma och det skulle hon inte vara. Men det var lite trevligt. Mamma hade inhandlat saker så att hon och jag skulle göra lite egen müssle.



Visst ser det lite gott ut. Det är även väldigt nyttigt, inte alls svårt att göra, billigt och man håller sig mätt på det. Tänkte att jag slänger upp receptet här ifall att någon känner för att göra det. Men kan rekomendera det.

Man blandar ihop alla torra ingredienser först och sedan har man i vätskan och blandar om ordentligt så man får nästan som en smuldeg skulle man kunna jämnföra det med.

5dl rågflingor
5dl havregryn
100g mandel, kan även bytas ut mot annan nöt efter smak. Eller inget alls
2dl solroskärnor
1dl kokosflingor
1dl linfrön hela
1dl råsocker/rörsocker
2dl vatten
½dl matolja

Detta ska stå i ugnen på 200 °C i 30 minuter. Men se till att ni vänder på det var 10:onde minut så att det inte bräns.
Man kan även ha i russin om man vill det men då har man i det efter att det har varit i ugnen och svalnat. Förvara det sedan i en tät glas/metall burk.


Puuusheeei <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0