199

Heej igen.
Nu är jag äntligen hemma efter en riktig lång dag i norrköping. Har varit i skolan och faktiskt haft två av mina lite mer favorit ämnen nu. Livsmedelshygien där vi läser om microbiologi. Det är faktiskt väldigt facinerande men samtidigt blir man lite smått äcklad av det.

 

campylobacter och Salmonella
Kan ni gissa vilken som är vilken?? Kan säga rätt svara när någon har gissat ;)

Men iallafall, så mitt andra favvo ämne är faktiskt engelska. Sen har jag flera dock men det är dom här två som jag tycker är intressantas på tisdagar. Så idag hade vi lite intresant information om hur GB faktiskt kom till och vad det heter fullt ut. Är det någon som vet?? 
Jag visste ärligt inte heller det från början med det heter: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. 
Det var inte liten bit va?? ;) hahah men ska inte gå in på det mer nu. Efter skolan tog jag en fika med Helena, åt en jätte god jordgubbsbakelse och drack varmchoklad. Hur gott som helst i detta kalla vinterväder.
Men nu ska jag kolla på lite annat och sen kanske krypa ner i sängen och starta en bra film och försöka få upp lite värme ;) 

Puusheei <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0