stockholm

HejHej

Igår var min klass på klassresa till stockholm. Det var riktigt kul, kommer sakna denna klass så grymt enormt mycket när vi slutar. Seriöst den bästa klassen som finns.

När vi kom fram till stockholm åkte vi till morderna museumet. Det var intressant och se på vissa saker men inte riktigt det ultimata när det gäller en klassresa. Vissa saker begrep man sig inte på och kände "vadå? Är detta konst?"  Men det är som våran lärare sa, man kan inte tycka om allt. När vi var klara där var det dags att äta. Alla i gänget förutom en hamnade på McDonalds. När vi hade ätit upp var det dags för samling och sen bara det av till musikmuseumet. Det var lite roligare än morderna museumet eftersom man fick testa på olika instrument. När vi gick ut därifrån trodde jag att vi hade kommit till dagens höjdpunkt "fri lek".

Jag och Mollie trodde vi hade hamnat i himlen. Eller aa, som vi utryckte det iallafall. Vi hamnade iallafall på ett jätte mordernt varuhus som nästan inte var till för vanliga människor. Det såg ut som en kuliss i filmer och rika personer när de ska gå och handla i dyra affärer. Men vi insåg sanbbt att det inte var någon menng med att gå omkring därinne för ingen av oss hade ändå råd att handla något om vi hitta not vi skulle vilja ha haft. Så vi gick och att leta reda Gina Tricot. Där hittade jag ett jätte snyggt linne som jag köpte och sen ett par örhängen. När båda var klara med inhandlandet så gick vi tillbaka till norrmalstorg och köpte en glass och satte oss där och vänta på de andra.

Vi fick även en guidad tur genom gamla stan av ulla. Vi gick även genom stockholms smalaste gränd. När vi var på väg att äta så ville några åka upp i hissen som leder till ett cafe som ligger högt upp. Kommer ej ihåg vad det heter. Men jag och några till åkte i den, lite kul faktiskt. Efter det börja vi gå mot stället vi skulle äta på men vi fick vänta på de andra som inte ville åka hiss. Under tiden gick jag, mollie, rebecka och matilda in i en bikbok butik och där köpte jag ett linne, mollie och matilda handla också ett klädesplagg därifrån. Men nä vi kom ut såg vi inte skymten av dom andra, dom hade nämligen gått utan oss. Inte så snällt men vi fick iallafall tag på ulla så vi hitta dom tillslut. Efter det gick vi till Kinaresturanen som vi skulle äta på. Det var jätte god mat där och bra servis. När alla ätit upp och var mätta och belåtna gick vi till orionteatern och kollade på sista års eleverna på dans och cirkushögskolan. Går inte beskriva det på ett annat sätt än WOW! det var helt otroligt. Det är något alla borde se på tycker jag. Helt fantasiskt! När föreställningen var slut kom bussen och hämtade oss och sedan bar det av hemmåt.

Det var en riktikt bra dag i stockholm tycker jag. Tack 9c för dom här 3 åren. Dom har varit enormt bra och kommer sakna alla grymt mycket.

pussheei<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0