229

Har precis kollat klart på dokumentären "Jag dödade John Lennon". Den var riktigt bra. Tyckte riktigt synd om den personen, som dom sa man märkte tydligt att han led av personlighetsstörning och jag hoppas verkligen att han får hjälp även om alla inte går att hjälpa.
                       

Även om det var ett fruktansvärt att han dödade honom så tycker jag att vi ska komma ihåg att det är lika hemsk att döda vilken människa som helst, inte bara en känd person. Alla människor är lika mycket värda men ibland känns det som om vi glömmer bort det. Men en person som inte har något kvar, kanske en kvinna kan vi säga som bor i ett land där det är vanligt med prostutation, är hon mindre värd för att hon säljer sin kropp för att kunna överleva, ha någonstans att bo, att kanske kunna försörja sin familj. Att hon ens är stark nog att kunna uthärda det. Jag tycker att ibland kan dom som reser sig upp ur ingenting och tar hand om sin familj så att de kan leva är mer värda än vissa kända personer.
En person som som är känd över hela världen ska kunna vara ett gott föredömme, det är svårt att vara perfekt, det vill jag inte kräva att någon. Men det man kan vilja att folk gör är att göra sitt bästa i det dom tar för sig och står upp för det dom står för. Det är en bra förebild enligt mig.
det var allt för mig den här gången ;)

Puussheei <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0